söndag 14 oktober 2012

Ont i magen

Usch, vad jag har ont i magen nu ikväll - jag hatar att ha mens!!!
Och då är det ju extra synd om mig, så jag har frossat i frukt; vattenmelon, vindruvor, plommon och clementin... Och julmust light.

Det har blivit lite väl mycket kolhydrater i helgen i form av grädde och frukt, men jag är nöjd ändå! Det hade ju känts mycket värre om jag hade fallit till föga för Silviakakan eller kolakakorna som jag bakade förut, och de kunde jag faktiskt låta bli utan problem!

Jag är faktiskt inte ett dugg sugen på socker och det känns jättebra! Om jag blir sugen på något över huvudtaget så är det en god smörgås ;-)
I helgen så har jag ätit två skivor Fitnessbröd till både frukost och kvällsmat, men det ska jag försöka att undvika på veckorna (jag kanske ev tar en smörgås på jobbet någon dag, men jag ska se till att inte ha något bröd hemma)!
Detsamma gäller min älskade julmust light - det får bli en bonus på helgen i fortsättningen ;-)

Den här veckan har jag "bara" tränat två gånger; även om jag satte som mål att komma iväg just två gånger i veckan, så önskar jag att jag hade lyckats ta mig mer tid... Jag körde ju igenom mitt personliga program både i måndags och onsdags, men jag hade velat ha hunnit med ett konditionspass också!

Däremot så har vi hunnit med massor här hemma i helgen - förutom besöket hos farmor idag och Alvas simskola igår så har vi möblerat om i sovrummet, installerat teven där nere (he he, satt i sladden och antennkabeln alltså...), tvättat fyra maskiner tvätt, sorterat min och Alvas garderob, rensat bland vinterkläderna, vikt tvätt i flera timmar, dammsugit, bakat, diskat, handlat m m...
Både jag och M är helt utmattade!!!

Imorgon så skulle jag ha börjat jobba kl 12.00 egentligen, men jag lovade chefen att städa mjukglassmaskinen igen så jag ska vara där redan kl 10.30.
Sedan jobbar jag fram till kl 17.15, och förhoppningsvis så hinner jag med en runda på gymmet på kvällen.
På tisdag är det ju M:s träningsdag, på onsdag så ska han iväg på ett möte på kvällen och på torsdag är det föräldramöte på Noels dagis - när ska man hinna träna egentligen!?!

Inga kommentarer: