söndag 1 januari 2012

Mina nyårslöften:


Sådär, nu har stunden kommit då jag ska avslöja mina nyårslöften ;-)
Är det någon som blir förvånad när jag säger att år 2012 är det år när jag ska gå ner i vikt... ha ha... Samma visa varje år (förutom förra året, för då var jag höggravid vid den här tiden och hade lite annat att tänka på)...

Skämt åsido, i år SKA jag gå ner till 60 kg - kosta vad det kosta vill!!!
Jag önskar att jag kunde sitta här med handen på hjärtat och lova att jag ska komma igång med träningen också, men det kan jag tyvärr inte! Jag lovar däremot att jag ska FÖRSÖKA att få in mer vardagsmotion på veckorna, och inte vara så fruktansvärt lat och bekväm av mig...
Men huvudsaken är som sagt att gå ner i vikt, och det gör jag med hjälp av LCHF ;-)
Tidigare var jag ute på LCHF-klubben och försökte att registrera mig, men kortbetalningen kommer visst inte igång förrän imorgon och när jag kryssade i att jag istället ville betala mot faktura, så hittade dom inte min adress... Jag får helt enkelt ha lite is i magen och vänta tills imorgon!
De hade ett lockande välkomsterbjudande med 3 månader för 149:- och sen 49 kr/månad under resten av året, men jag känner att ett helt år är lite för länge att binda upp sig, så jag har valt att ta ett 6-månaders medlemsskap istället; då betalar man 79:-/månad för de första månaderna och om man fortsätter medlemsskapet efter det så betalar man 69:-/månad.

Jaaa, gott folk - det var nog allt jag hade att säga om mina nyårslöften!

Ps: imorse när jag ställde mig på vågen så visade den 72,1 kg!!!!!!
Jag har alltså gått upp 2,4 kg på mindre än 2 veckor - det är ju heeeelt sjukt! Visserligen så är ju det mesta vätska som kommer att försvinna på några dagar, men ändå... Snacka om att man har lätt för att lägga på sig extrakilon...
MEN jag känner ingen förtvivlan för det - snarare är jag ännu mera taggad att gå ner i vikt nu!
Och det ska bli så himla skönt att slippa äta socker (även om det har varit självvalt under de här veckorna) - imorse när jag vaknade kände jag mig bakfull trots en helnykter nyårsafton; jag vaknade med huvudvärk, illamående, skakningar och kände mig allmänt risig och hängig :-(
Fy sjutton, socker är ju ett riktigt råttgift alltså... (och på tal om socker så kan jag tipsa om en blogg som jag hittade häromdagen: Vitt begär, som handlar om just sockerberoende).

3 kommentarer:

2 sa...

äh själv har jag lovat att inte lova någonting ju..

Bästa är att ändra "tänket" på mat och inte gå massa dieter m.m. och sådant..

Funkar kanoners att äta vad man vill men "normala" portioner m.m.

Själv har jag gått ner ska vi se..
23 kg på 7 månader men allt som allt om man räknar från min högsta vikt så det närmare 45 kg.. meeehhn har ju en del bilringar kvar sakta men säkert.. tog ju ett par år att gå upp dessa så ner går ska man ju inte gå för snabbt..

Gott nytt år på dig..

Anonym sa...

Det kommer att gå bra!! Vi får heja varandra.
Det här kan vi!
Det vore bra om du försöker med mer motion.. det hjälper och man mår såå bra!!
Kram på dig!
Nu kör vi!

Joss sa...

Hej! Hittade din länk i Rivstartgruppen! Jag är också med och SKA ner 20 kg innan jag börjar jobba igen i aug/sep. Känns aningens hopplöst ibland men nog f*n ska det gå! Jag har också samlat på mig 2 jobbiga kilon nu under julen :S De sitter hopplöst fast :(

Detta fixar vi! Lycka till med allt! :)