tisdag 17 januari 2012

Acne

Är det någon mer därute som har fått problem med finnar i ansiktet av LCHF-kosten? Jag tycker att man bara läser om att alla får så mycket bättre hy av dieten, men jag har fått jättemycket acne som vägrar att försvinna! Dessutom så har hyn i pannan blivit jättefet, och håret blir även flottigt typ samma dag som jag har tvättat det...
Någon?
Jag kan väl ta att hyn och håret blir fett, men jag vill INTE ha tillbaka min ungdomsacne (jag har ju t o m genomgått två Roaccutan-behandlingar för det tidigare)...

Nåja, jag tänkte utesluta den mörka chokladen ett tag och se om det beror på den.
Igår åt jag två kokta ägg med Bregott till frukost, kebabsallad till middag samt en pones till kvällsmat, och idag åt jag en pones till frukost, fiskgratäng till middag och en pones till kvällsmat - ingenting utöver detta ;-)

Imorgon är det ju min vägdag, men jag känner på mig att jag inte har gått ner någonting sedan igår... Så det blir antagligen ett plus här i vänsterkanten också :-(

Nu är det slutfuskat för min del på ett tag... Fredagen den 27 januari är det "Halv åtta hos mig" hos Sabina och då tänker jag äta av det som bjuds, men fram tills dess är det nolltolerans mot kolhydrater som gäller! Hur svårt kan det vara, liksom!?!

Förut tog jag en promenad hem från stan, och jag slog mitt personbästa igen!!! Jag gick 3,81 km på 36:36 minuter; d v s med en genomsnittstid på 9:36 minuter/kilometer... Det känns bra!

Jag är faktiskt lite sugen på att skaffa ett gymkort nu, men OM jag skaffar ett kort så vill jag ha det på Livingroom (där de har de bästa tiderna för barnpassning: måndag och onsdag 08.00-11.00, 16.00-19.00, fredag 08.00-11.00, lördag och söndag 09.00-12.00), men det kostar 399 kr/månad att träna där och det har jag verkligen inte råd med just nu!
Actic är femtio kronor billigare per månad, men där har de ingen barnpassning alls så det är inget alternativ...

Nåja, nu ska jag läsa igenom lite bloggar!

2 kommentarer:

Sabina sa...

Acne hade jag ju redan innan, men mitt hår blir fett samma dag som jag tvättat det.. As jobbigt!

Katarina sa...

Min hy blir mycket bättre av LCHF-mat, men får finnar direkt om jag äter mörk choklad, nötter osv. Nötter är nästan värst för mig!