tisdag 24 januari 2012

Fortsätta eller inte fortsätta!?!

Tack för alla kommentarer här på bloggen och på Facebook - jag vet fortfarande inte hur jag ska göra med LCHF-dieten... Många tipsar om att utesluta mjölkprodukter, en del tror att man får akne av för mycket kött och andra misstänker chokladen - jag vet inte vad jag ska tro!

Idag pratade jag med en väldigt kostmedveten tjej på öppna förskolan i Markus-kyrkan, och hon rådde mig att utesluta allt mjölkprotein...

Faan, nu blir allt sådär jobbigt igen! Jag började ju med LCHF och slutade att räkna kalorier och points just för att jag ville leva så okomplicerat som möjligt, men nu blir det ju krångligt igen om man ska börja utesluta en massa produkter :-(

Dessutom så fick jag en kommentar om att min inflammatoriska akne är jättesvår att få bukt med utan medicinering, så då känns det ännu mer deprimerande...

Åh, jag vet inte om jag ska fortsätta med LCHF ett tag till eller om jag ska sluta med det direkt? Och jag vet inte vad jag ska börja att utesluta för livsmedel - om jag slutar med både choklad, nötter, ost och mejeriprodukter så blir det ju ingenting kvar att äta...

Blä, just nu vill jag bara skita i allt!!!

1 kommentar:

Vicky sa...

Stackare! Lider med dig. Nu när du äntligen hittat din metod. Skickar styrkekramar.