torsdag 19 januari 2012

Värsta migränanfallet någonsin!!!


Hjälp, vilken huvudvärksattack jag fick igår - jag har nog aldrig varit med om något liknande tidigare... Dock så vet jag vad den berodde på, och jag är så sur på mig själv att jag aldrig lär mig!

Dagen började hur bra som helst med att Noel sov till kl 06.10 (M fick ta upp honom så att jag kunde sova vidare till kl 07.00), och sen var det frukost (en pones och en kopp te) och skjuts av Alva till dagis. När jag och Noel kom hem så la vi oss och vilade och sov från kl 09.20-11.45, och sen käkade vi lunch. Efter det åkte vi och hämtade Alva på dagis klockan två, och sen svängde vi förbi Ica Maxi och handlade lite. Efter det hämtade vi upp min lillebror (Krille) och så åkte vi ut till Varola och hämtade hem "nya" bilen - vi har beslutat oss för att inte åtgärda bränslepumpen än, och rosten tar vi hand om i vår - och efter att bara ha hunnit hem och vända så åkte vi in till stan och hämtade M på tågstationen. När vi kom hem käkade vi mat (jag hade gjort iordning kokt potatis och vegetariska köttbullar till M och Alva, och själv åt jag en tallrik turkisk yoghurt med nötter och frysta jordgubbar), och sen bestämde jag mig för att det skulle vara väldigt skönt med ett varmt bad.

Med betoning på VARMT!!! Lite för varmt... Jag låg där nere i skummet och läste i min nya Amelia, och när jag skulle gå upp så var jag helt knallröd i ansiktet av värmen, plus att jag kände mig helt matt... Jag satte mig hur som helst i soffan och började titta på Sveriges Mästerkock, och helt plötsligt känner jag hur huvudvärken börjar komma! Jag hämtar en Alvedon och tänker inte mer på det, men direkt när programmet är slut så börjar jag att kallsvettas och må fruktansvärt illa! Jag får rusa iväg på toaletten och spy, och huvudet bara dunkar och jag svettas och mår så fruktansvärt dåligt...
Jag tar en huvudvärkstablett till och får gå ner och lägga mig (med en spyhink bredvid sängen), och sen ligger jag där och försöker somna i typ en timma men det går inte, för jag mår så himla illa och huvudet spränger :-(
Hur som helst så lyckas jag att somna till slut, och jag kan nog konstatera att det här var den värsta migränattacken som jag har varit med om!

MEN inget ont som inte har något gott med sig - imorse vägde jag under sjuttio kilo igen: 69,9 kg ;-)

2 kommentarer:

Alva sa...

Gratttis!!!! :D
Men träligt att du varit dålig :(

Kram!

Anna sa...

Grattis !!!

Men visst är det skönt att få skriva en 6:a min våg stannade oxå under 70 strecket imorse och ja det kan man leva på en dag eller två...