torsdag 19 januari 2012

Spelar du på Lotto?

Nu har Drömvinsten gått ut igen - en person som spelade för ca 60 kronor har vunnit 134 miljoner kronor!!!
Det känns ju helt ofattbart...

Vad hade DU gjort om du vann så mycket pengar?

Jag hade gjort MASSOR, men först och främst så hade jag betalat av mina CSN-lån! Och lånet på bilen. Sen hade jag sett till att alla i min familj blev skuldfria...
Jag hade köpt en sprillans ny bil - en vinröd Peugot, och ett hus här i stan på Norrmalm. Och en sommarstuga på västkusten.
Jag hade skaffat städhjälp.
Jag hade bjudit med hela familjen på en härlig solsemester!
Jag hade köpt ett gymkort på Livingroom, och ett Attract promenadband. Och snygga träningskläder.
Jag hade satt in pengar på ungarnas konton och säkrat deras körkort, lägenhet m m...
Och kanske öppnat eget!?! Ett mysigt litet fik någonstans. Eller kanske en indisk restaurang.

Jag hade däremot inte köpt en massa dyra smycken och liknande; det är inte riktigt min stil... Och jag hade nog inte placerat så mycket pengar i aktier och fonder och sånt (fattar inget!), förutom möjligtvis till ungarna...
Jag hade inte köpt typ sju bilar och två motorbåtar, och jag hade inte skönhetsopererat mig.

Åh, tänk vilken frihet så mycket pengar skulle innebära! Däremot så hade jag ju varit sjukt nojjig över att bli rånad eller kidnappad...
Alltså, man blir kanske inte lyckligare av pengar i sig, men friheten de för med sig är ju obetalbar!

Jag vill också bli miljonär...

Inga kommentarer: