lördag 28 januari 2012

Frukost på sängen

När jag kom hem från krogen inatt så hade M bäddat åt mig på soffan och ställt fram ett glas med vatten och två huvudvärkstabletter ;-)

När de andra kom upp klockan åtta så hade jag rejält ont i huvudet och mådde illa så jag gick ner och la mig lite i sängen istället, och gick upp för två timmar sedan ungefär... Men innan jag gick upp så fick jag frukost på sängen av Alva!

När hon sa att hon ville göra frukost till mig så tänkte jag att hon ju säkert skulle komma ner med vitt bröd till mig, men hon hade tagit fram mitt LCHF-bröd ur frysen och rostat det ;-)

Nu står jag i valet och kvalet om huruvida jag ska "unna" mig något gottigt framför Gladiatorerna ikväll...
En del av mig tänker att det ju skulle vara gott med lite smågodis nu när jag ändå har fuskat, medan en del av mig tänker att det får räcka med fusk nu!
Och när jag tänker efter så var det ju inte så farligt igår - det jag åt som inte var bra var lite potatisgratäng, strips på McDonalds och ett hamburgerbröd. Och alkoholen då, såklart! Men jag åt ju inte en massa godis eller chips eller glass eller så... Och framför allt så gick jag ju inte all in och käkade skit hela dagen, vilket annars är såååå typiskt mig - "Äh, jag ska ju ändå äta kolhydrater ikväll, så jag kan ju lika gärna "passa på" att äta likadant hela dagen"...
Vi får väl se vad vågen visar på onsdag!?!

Inga kommentarer: