lördag 20 augusti 2011

Lööööördag!!!

Som ni ser på bilden så har jag bestämt mig för att unna mig lite lördagsgodis idag, efter nästan 3 veckor med strikt kaloriräknande.... Ljuvligt!
Men för att det inte skulle bli FÖR mycket godis så valde jag att plocka ner det i en liten cellofanpåse - det blev 285 gram ;-)

Och för att verkligen känna av njutningen av att slippa räkna kalorier idag så struntade jag i att räkna dem när jag gjorde middag också - tagliatelle och köttfärssås.

Och vet ni vad jag köpte när jag var i affären i förmiddags? En citronbiskvi ;-)
Åh, jag ÄLSKAR biskvier!

Summa summarum av idag kommer alltså att bli en liten påse godis och en biskvi. Samt en icke-kaloriberäknad middag, dock hyfsat okej (jag smällde ju inte i mig en pizza i alla fall ;-)

Jag vet inte om jag kommer att fortsätta med en ätardag varje vecka, men jag kände att jag behövde en idag! Och jag ångrar ingenting...
Först var jag rädd för att jag skulle freaka ut fullständigt och trycka i mig pizza, chokladkakor, chips m m (precis samma symptom som Jessica skrev om i sitt svar på mitt inlägg på FB), men jag känner att jag har kontrollen!
Och jag känner även att jag kommer att hålla mig till bara den här dagen, och inte fortsätta med onyttigheterna imorgon - jag vill ju faktiskt gå ner i vikt!

Jag fick ett bra råd från Ellen i Rivstart 2011 också - att börja ätarKVÄLLEN typ kl 17.00 istället, så att man inte hinner mosa i sig så mycket under en hel dag... Bra idé!

1 kommentar:

Malin sa...

Det är bra att du känner att du kan ha en dag när du äter lite vad du vill. Jag tror att det behövs! Lycka till och kämpa på :)