söndag 14 augusti 2011

Lax till lunch

Idag har jag velat blogga vid flera tillfällen, men det har liksom inte blivit av... M har varit borta hela dagen och spelar in en musikvideo, och är man själv med två barn så hinner man inte med så mycket mer än att ta hand om dem! Noel är dessutom överdrivet mammig nu, så han vill helst vara i famnen hela tiden...
Det kliar nog i tänderna också, för idag har han tuggat på mina fingrar hela dagen samt bajsat 3 gånger!

Till lunch blev det hur som helst lax, och den var jättegod! Jag la två bitar chumlax i en form och blandade 1 dl matlagningsgrädde (15%), 1 dl lätt crème fraiche, 1 tsk senap, 1 tsk klippt persilja och 1 dl riven ost (12%) och hällde över laxen. Sen in i ugnen i 225 grader i 20 minuter.
Alva åt potatismos till, och jag tog haricots verts...

Efter maten var jag lite uttråkad, och bestämde mig för att äta upp min omtalade polkagris... Den kändes dock rejält överskattad, så jag åt halva och kastade resten! De kalorierna som jag sparade in på den halvan la jag på ett dubbelt chokladflarn i minimodell hos min svärmor, men det var inte heller någon wow-upplevelse :-(
Jag har bestämt mig för att undvika socker så långt det går, och OM jag blir sugen så ska jag äta nåt som jag VERKLIGEN vill ha, typ en chokladbiskvi ;-)

Trots fadäsen med sockret så har jag hållit mig inom ramen för mina kalorier idag - *klapp på axeln*...
Och jag vägde mig imorse... 75 kg!!!
Det går stadigt neråt, och det känns så jäkla bra!!!

Inga kommentarer: