fredag 26 augusti 2011

Funky Kidz

Alva älskar ju att springa runt och dansa, så precis nyss gjorde jag slag i saken och anmälde henne till en danskurs för 4/5-åringar på Funky Kidz på söndagar kl 10.30 i 10 veckor. Egentligen så hade jag tänkt vänta tills på söndag med att anmäla henne för då är det en prova-på-dag, men sen fick jag kalla fötter - tänk om hon tycker att det är jättekul, och så tar platserna slut :-(

Valet stod mellan den här kursen på Puls gym för 600:-/termin eller en danskurs på Heléns dansskola på onsdagar eller fredagar kl 16.00 för 890:-/termin, men jag tänkte att sen när jag börjar jobba så är det ju inte säkert att man kan komma ifrån på vardagar klockan fyra (om hon vill fortsätta), så söndagar passar bättre! Och är dessutom billigare - en bonus...

Hoppas bara att hon tycker att det här är roligt nu, men det gör hon säkert med all sannolikhet ;-)

Något som JAG däremot tycker är roligt är att strosa runt på marknader, och förut så läste jag i tidningen att det är Axevalla marknad imorgon så dit måste jag ju åka!
Men usch, vad jobbigt att inte få köpa marknadsgodis... Eller rättare sagt - i år struntar jag i att köpa marknadsgodis för att jag själv väljer att inte köpa det - jag är INGET offer!

Inga kommentarer: