lördag 13 augusti 2011

Jag hittade vågen!

Nog för att jag brukar städa effektivt när jag väl gör det, MEN jag hittade vågen som jag trodde att jag hade kastat! Det var något som sa mig att det kanske eventuellt kunde vara så att jag hade lagt upp vågen i ett skåp i köket, och det hade jag!
Nu får jag ju i och för sig inte köpa den fina vågen på Claes Ohlsson, men jag sparar 200:- och får dessutom ha mamma med mig på viktresan - Oriflame ;-)

Förut var jag nere med barnen hos "farsan" och hälsade på en sväng, och nu har jag precis ätit mellanmål - en bit Brieost light, 4 skivor skinka och 5 körsbärstomater.
Lite senare blir det 3 dl Mild Lättyoghurt med citronsmak (jag blev så himla sugen på det när jag var och handlade förut!) och en banan, och efter det kommer min dag att sluta på 1477 kalorier... Nöjd!

Jag stod i valet och kvalet om jag skulle slicka i mig min polkagris ikväll när det är lördag och allt, men jag struntar i det och försöker att hålla sockerberoendet borta...

Jag har funderat lite mer på LCHF idag, men samtidigt som jag vill åt grädden och osten så vill jag inte begränsa mig själv och sluta helt med socker och kolhydrater... Vi får se hur det blir, men jag fortsätter nog att räkna kalorier ett tag till! Det funkar ju jättebra när man bara behöver tänka på sig själv - det är när man lagar mat till hela familjen som det blir lite krångligt att mäta och väga allt...

Inga kommentarer: