tisdag 30 augusti 2011

Fina Sabina fyller år idag!

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år,
Javisst ska hon leva, ja visst ska hon leva, javisst ska hon leva uti huuuundrade ååååår!!!

Ett fyrfaldigt leve för fina Bina på födelsedagen:
Hipp hipp HURRA HURRA HURRA HURRA....

Jag och Sabina är kollegor på Ica Maxi.
Utöver det så betraktar jag henne som en god vän - även om vi inte har daglig kontakt, eller ens veckovis, så vet jag att hon finns där och för det mesta är redo för en fika, en pratstund eller vad det nu må vara... Och hon vet att jag finns här!

Hon är en jäkel på att inspirera mig när det kommer till träning och kost - hon är själv väldigt intresserad av just det, och hennes entusiasm smittar av sig!
Kolla in själva på hennes blogg: www.binabus.se.
Hon är stundtals väldigt slarvig med att uppdatera bloggen (grrr...), men ju fler som läser den desto större press sätter vi ju på henne ;-)
= vi vill ha MINST ett nytt inlägg varje dag, gärna flera...

Vi fick kontakt på ett ganska roligt sätt på jobbet; jag kommer ihåg att vi satt i lunchrummet båda två, och plötsligt frågar Sabina:
-"Känner du någon som heter Kacki?"
Varpå jag svarar:
-"Jaa, mamma har en väninna som heter Kacki, och jag brukade sitta barnvakt åt hennes barn när jag gick på gymnasiet."
Vet ni vad hon säger då? Jo:
-"Men då är det ju du - Kacki är min mamma och det var mig och mina systrar du satt barnvakt åt..."

Världen är bra liten ibland!

Idag har Sabina vuxit upp och blivit en väldigt klok, snygg, sexig och vacker kvinna, och en fin vän...

Till Sabina: jag önskar av hela mitt hjärta att du får en alldeles fantastisk födelsedag med uppvaktning, fina presenter och god tårta - det är du värd, min vän!
Puss på dig...

1 kommentar:

Sabina sa...

Taaaaaaaaaack min finfina vän! Den har varit helt perfekt! Åh du Hr skrivit såååå fint!! Det värmer i hjärtat :) du är en mkt god vän ska du veta som jag värderar högt.