måndag 22 augusti 2011

Heldag på stan


Efter besöket på Vårdcentralen så tog vi en promenad in till stan, och eftersom Alva var så himla duktig när hon tog blodprovet i armvecket så firade vi med lunch på McDonalds och ett Hello Kitty-hus från BR Leksaker.
Och eftersom jag själv är så himla duktig och kämpar på med vikten så unnade jag mig två nya tröjor inför den stundande hösten - den rostfärgade är från Lindex och kostade 299:- och den svarta köpte jag på Gina Tricot för 249:-...

På McDonalds köpte jag en Ceasarsallad med grillad kyckling (185 kalorier), 1/2 salladsbröd (80 kalorier), en liten påse krutonger (62 kalorier) och 1/2 påse dressing (22 kalorier). Och en Cola light.
Sammanlagt 349 kalorier.

PS: så fort jag hinner så ska jag dela med mig av en kalorilista på det mesta från McDonalds sortiment ;-)

På vägen hem stannade vi till vid torget och köpte med oss gröna vindruvor och en låda jordgubbar - smaskigt!

Inga kommentarer: