fredag 12 augusti 2011

Big Mac

Och så var det det där med att planera måltiderna också...
Vi drog iväg till Falköping förut och blev kvar där alldeles för länge mot vad vi hade planerat, så när vi var på väg hem så var klockan över halv åtta och jag hade över 600 kalorier kvar att förbruka... Plus en övertrött Noel som jag visste inte skulle tillåta mig att ställa mig och laga någon kvällsmat när vi kom hem...
SÅÅÅ, det fick bli en sväng förbi McDonalds och jag köpte en Big Mac = 495 kalorier.

Och inte för att jag själv åt några strips, men på M:s och Alvas kartonger så kunde jag utläsa att en mellanstrips innehåller 340 kalorier och en stor strips 470 kalorier...

Idag har jag överskridit både fett- och proteinkolumnen en aning, MEN jag har hållit mig inom ramen för mina kalorier - jag är nöjd ändå!

Ps: hamburgaren var jättegod, speciellt osten ;-)

Inga kommentarer: