fredag 1 juli 2011

Simskolan är slut!

Om man ber om ett leende på beställning så blir ju resultatet inte alltid så naturtroget ;-)
MEN simskolan är i alla fall slut för den här gången, och min duktiga lilla tjej har fått ett diplom samt tagit Baddaren! Hon har verkligen gillat att bada och "simma", så vi får se om det blir en fortsättning till hösten - hon har ju trots allt inte lärt sig att simma än... Men däremot så är hon inte rädd för vatten längre, och bara det är ju ett jättestort kliv i rätt riktning!

Nu har vi precis ätit spagetti och köttfärssås till middag, och jag passade på att prova bordskryddan "Tre ostar" som jag köpte i Hjo häromdagen - den var jättegod! Till och med Alva gillade den; hon tyckte att maten smakade ostbågar ;-)

Ikväll blir det väldigt lugnt här hemma! Jag är lite sugen på att kolla på film, så det får det nog bli... Alva blev sugen på ostbågar till fredagsmyset (antagligen tack vare kryddan) och själv skulle jag nog kunna tänka mig lite smågodis...
Det går inte alls bra med min diet längre, men den får sätta igång igen när motivationen kommer tillbaka!

I helgen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på - det är ju Axevalla marknad imorgon, och om bara regnet håller sig borta så blir det nog en sväng dit ;-)

Inga kommentarer: