måndag 18 juli 2011

Vilken natt/morgon...

Jag höll på att bli helt knäckt imorse...
Igår sov Noel knappt någonting på dagen så han somnade redan kl 19.15 på kvällen...och vaknade första gången kl 21.00...sen 23.00...01.00...03.00...04.20...05.20 och *pling klarvaken*!!!
Tjugo över fem... :-(

Det var helt omöjligt att få honom att somna om, så vi fick gå upp och sätta oss framför teven. Efter ca 2 timmar var han gnällig och missnöjd och vägrade att sitta i babysittern, sitta i knät, ligga på golvet, äta, sova m m, så då väckte jag M i ren panik och sa att han fick ta hand om honom - jag var på så fruktansvärt dåligt humör!!!
Sen gick jag och la mig...

Och jag fick sova ända till kl 09.20, men då blev Noel grinig - då hade han varit vaken i fyra (!) timmar och började bli trött. Jag ammade honom och la honom i sängen, och han somnade direkt!

Nu har jag legat och dragit mig en stund, och ska gå upp och äta frukost; havregrynsgröt och en knäckemacka.
Om ca 40 minuter kommer "farsan" hit och hämtar Alva för några timmars lek och bus, och under tiden så ska jag och M röja lite här - jag ska gå igenom Alvas garderob och M ska börja med förrådet.

Hej då så länge!

Inga kommentarer: