söndag 17 juli 2011

Gullunge

Man kan inte lägga ner Noel på rygg utan att han vänder sig om till magläge längre ;-)
Och han är så jäkla nöjd när han har kommit runt också... Gullunge!

Idag har det varit en väldigt slapp dag, och jag har varit ute vid minneslunden och grattat mamma två gånger - en gång med brorsan och en gång med "farsan"... Hon skulle ha fyllt 57 år idag!
När mamma precis hade gått bort och folk försökte trösta en genom att säga att man faktiskt skulle klara av att leva vidare utan henne, så trodde jag verkligen inte på dem... MEN det går, även om det stundtals känns väldigt tomt i hjärtat! Saknaden är enorm och finns där hela tiden, men livet flyter ju trots allt på. Och det MÅSTE funka!
Jag känner att min viktigaste uppgift i livet är att vara en så bra mamma som jag bara kan åt Alva och Noel; jag vill att de ska känna sig lika älskade som jag gjorde! Och jag tror att jag kommer att lyckas... ;-)

På tal om mamma så lät hon mig ärva hennes svaghet för godis och kakor...grrrrr... Men skam den som ger sig - imorgon kör vi igång igen!
Herregud, jag är ju t o m så fet att jag inte får på mig förlovningsringen längre! Men jag ringde faktiskt till Smycka igår, och jag ska lämna in ringen där - det kostar 280 kr att få den förstorad, och jag vill ju ha den på fingret och inte runt halsen...

Imorgon ska "farsan" ta med sig Alva och hennes kompis till Stellas Lekland, och under tiden ska jag passa på att rensa ur hennes garderob; hon växer så att det knakar! Frågan är bara vart jag ska göra av alla kläder - sälja, skänka till loppis eller ge bort!?!

Inga kommentarer: