söndag 24 juli 2011

Loppis i Tidan

I förmiddags drog vi som sagt iväg till loppisen i Tidan, och den var ju gigantisk! Tre våningsplan med prylar, och dessutom sidobyggnader och ett fik ;-)
Jag köpte dock ingenting, utan har faktiskt lite svårt för begagnade prylar... Förr köpte jag jättemycket kläder på second hand, men nu för tiden så tycker jag att det kliar på hela kroppen bara jag går in på en loppis; man vet ju inte vad det är för personer som har haft kläderna/prylarna innan...
Att vi åkte dit ändå var mest för att jag var nyfiken på stället - det är ju väldigt omtalat!

Efter loppisbesöket åkte vi runt litegrann på småvägar runt Tidan, men både jag och M misstänker att bilen är på väg att ge sig; den knarrar lite misstänksamt och det gnisslar om bromsarna :-(
Vi har planerat in en resa både till Jönköping och eventuellt Ullared, men innan vi åker någonstans så får vi nog be "våran" bilmekaniker att gå igenom bilen så att den håller hela vägen...

Näe, nu är klockan nio och jag tänker faktiskt gå och lägga mig! Jag misstänker att den här natten kommer att bli jobbig - Noel har haft jätteont i munnen idag! Jag gav honom lite Alvedon innan han somnade vid 19-tiden, men efter en timma så skulle han amma och efter det så har han gnällt efter nappen flera gånger :-(

Sov gott, ni som kan ;-)

Inga kommentarer: