lördag 30 juli 2011

Huvudvärk...

Förut tog M med sig både Noel och Alva till stan, medan jag har sovit bort den här dagen... Jag har världens huvudvärk :-(
Efter frukosten så gick jag och Noel och la oss och sov i 2 timmar (mellan kl 11-13), och när vi vaknade så hade M lagat middag: spagetti och vegetarisk köttfärssås, och jag kände redan då att jag hade lite huvudvärk. Sen blev det bara värre och värre, och vid 15-tiden så var jag tvungen att ta två Alvedon och gå och lägga mig :-(
Nu har jag precis vaknat, och huvudvärken är tyvärr kvar; vi får se om jag behöver trycka i mig flera tabletter sen... Det som ska bli skönast med att sluta amma är nog att jag kan börja ta mina migräntabletter igen som jag har varit utan i över 1 år!

Förut hade jag huvudvärk/migrän jätteofta, men sedan jag slutade med att dricka kaffe så har jag det (peppar, peppar) nästan aldrig...
Huvudvärken idag beror nog på en mängd olika saker: koffeinberoende (nu under sommaren har jag druckit jättemycket CocaCola, men inte igår...), för lite vatten, dåliga mattider (jag åt en hamburgare och pommes frites vid 15-tiden på Äventyrslandet igår, och sen ingenting mer under dagen) samt vädret idag (grått och åsk-kvavt)...

Men imorgon är det en annan dag ;-)

Inga kommentarer: