torsdag 14 juli 2011

Nikita

Det är med sorg i sinnet jag kan konstatera att Alva har "ärvt" min pälsdjursallergi... :-(
Förut var vi ute och gick en promenad med M:s systers hund Nikita, och Alva blev superallergisk av att bara hålla i kopplet och ge henne typ två godisbitar!
Usch, det är så tråkigt att Alva har fått min allergi - jag kommer ihåg att det var jättejobbigt när man gick i skolan och var bjuden på kalas eller bara skulle gå hem till en kompis och leka, och man var tvungen att tacka nej p g a katter, hundar, marsvin och jag vet inte allt vad det var...
I vuxen ålder är det lite lättare, men man har ju missat en del tillställningar, förfester och kalas på grund av att många så gärna vill skaffa sig pälsbeklädda, fyrbenta vänner...

Jag tror inte att jag berättade det, men när vi var i Hova så blev jag superallergisk av att bara stå vid sidan av vägen och se på en kortege med hästar som gick förbi; förut har jag klarat mig hyfsat bra om jag har varit utomhus, men det verkar som att allergin blir värre och värre ju äldre jag blir :-(
Tråkigt!

Inga kommentarer: