lördag 9 juli 2011

The Cupcake Girls

Förut läste jag på någon blogg (jag kommer tyvärr inte ihåg vilken) att det har visats ett program som heter The Cupcake Girls på TV4+, och efter att ha blivit Premiumkund på TV4 Play (det kostar 49:-/månad) så har jag plöjt fyra avsnitt på raken nu ikväll!
Det är en amerikansk dokumentärserie i 13 delar om två vänner som bestämmer sig för att bilda ett imperium av cupcakes-butiker, och så får man följa deras väg att nå dit - serien är skitbra!!!

Åh, just nu vill jag inget hellre än att utbilda mig till konditor/bagare och öppna ett eget litet cafe någonstans ;-)

Förut slängde jag ihop en Silviakaka i långpanna och så träffade vi brorsan med familj på en lekplats vid deras lägenhet och hade lite picknick.
Kakan blev som vanligt ljuvligt god, och min fina lillebror fick med sig en hel burk med resten av kakorna hem - han ska börja att gå efter GI-metoden på måndag, så han behöver trycka i sig lite godsaker nu innan... ;-)

Nu ska jag sova och drömma om goda muffins med fluffig frosting....

Inga kommentarer: