onsdag 13 juli 2011

Felköp!

M:s syster är på besök från Stockholm här i stan, så imorgon tänkte jag bjuda hit henne på lite fika - cupcakes! Så när M gick till affären förut så bad jag honom att köpa med sig grädde.
-"Matlagningsgrädde eller vanlig?", frågade han.
-"Vanlig vispgrädde", svarade jag.

Och fick den här...
En lågkalorivariant med hälften så mycket fett som vanlig grädde :-(
-"Men det står ju VISP på...!??"
Nej, det går inte för sig - jag kan ju inte baka "nyttiga" cupcakes! Jag får gå till affären och köpa RIKTIG grädde imorgon...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, klurigt men ska man unna sig något kan man lika väl gå fullt ut och köra riktigt grädde =) Tack föresten för en inspirerande blogg. Jag har lite information som jag tror kan vara intressant för dig. Har du någon mailadress som man kan skicka information till dig på? Hör i så fall av dig till mig på josefin@tactiqpr.com.