söndag 31 juli 2011

Billingebadet

Efter besöket på stadsbondgården i Varola dröp vi av svett, och bestämde oss för att åka till Billingebadet med Hami och Susanne och alla deras ungar ;-)
Vi stannade där uppe i några timmar, och herre jösses vad skönt det var att få sola och bada lite! Det var fullt av folk på badet...

Nu har vi precis kommit hem, Noel har somnat och M drog iväg till en kompis för att kolla på UFC och käka thai-mat.

Jag är sååå laddad inför min nystart imorgon! Det ska bli så himla skönt att få lite struktur på ätandet igen, och förhoppningsvis tappa många överflödiga kilon...
Jag fattar inte hur jag kan ha låtit det gå så himla långt som jag har gjort den här gången - vart är gamla, vanliga, fina Åse som älskar smink och kläder och självporträtt i profil på bloggen, liksom?
Som det är nu så strosar jag runt i "tantkläder" från Ica Maxi och skyr kameran som om den vore pesten... Och jag köper inte ens nytt, häftigt smink längre, för det känns som att det är bortkastade pengar när man ändå är FET och ful :-(

MEN det ska som sagt bli ändring på det!
Med facit i hand kanske jag satte målet lite högt (-20 kg på 27 veckor), men 15 kg borde jag klara av att få bort tills den 21 februari!?! Visserligen så är det ju bra att gå ner lite långsamt så att man även kan behålla den nya vikten, men det måste ju märkas en skillnad för att man ska orka fortsätta också...
Jag ska klura ut lite delmål och eventuella belöningar till dom, och återkommer med dessa lite senare ikväll!

1 kommentar:

Sussie sa...

Du kommer fixa det Åse men ha inte för höga krav på dig själv. Du är en söt tjej :)