tisdag 7 juni 2011

Tvättdag

Promenaden tidigare slutade på 3,31 km och blyga 186 brända kalorier, men det gick inte att ta ett steg till - det är ju sjukt varmt och klibbigt ute :-(
Jag stannade till vid Apoteket för att köpa magdroppar åt Noel förut, och när jag stod där i kön så kände jag hur svetten rann både i nacken, på ryggen och vid tinningarna... Blä, jag HATAR det här vädret!

Och humöret blev ju inte bättre av att jag kom på att jag har tvättid idag :-(
Så förut var jag och Noel nere i källaren och slängde in första maskinen tvätt, och nu har vi legat här och vilat i 2 1/2 timma (varav jag har sovit i 1 ungefär - skönt)...

Innan vi gick och la oss slängde jag i mig ett mellanmål bestående av en tallrik K-Special med havremjölk, en skivad banan samt russin, och nu börjar jag att bli hungrig igen... Väntar nog dock med att äta tills jag har hämtat Alva på dagis, så att vi kan äta något tillsammans - frågan är bara vad? Men är ju inte direkt sugen på något i den här värmen... Kanske en tonfisk-sallad förresten; undrar om det går hem hos gumman!?!
Tveksamt...

Inga kommentarer: