tisdag 28 juni 2011

Härlig dag i Hjo

Direkt efter simskolan åkte vi och hämtade upp Alvas farmor och så drog vi iväg till Hjo. Vi började med det obligatoriska besöket på Hem & Hobby, och jag lyckades gå ut därifrån med bara två sorters bakformar, en förpackning servetter och en duschkräm ;-)
Efter det åkte vi in till centrum och köpte med oss mat från grillen och satte oss och åt på en filt i parken - jättemysigt, MEN skitjobbiga änder och måsar som vi fick jaga bort hela tiden...
Med mat i magen (dock ingen vidare god mat) gick vi fram till Guldkroksbadet så att Alva fick bada lite - det var 16 grader i Vättern och 24 grader i bassängerna, och sen köpte vi glass på Moster Elins i hamnen = ljuvligt gott och dyrt ;-)
Sen gick vi till den underbara lilla butiken Njuta och där köpte jag en liten påse med lakritshjärtan till M, en liten kryddpåse med "3 sorters ost" (som visst ska vara väldigt god att strö över pasta/pastagratäng) samt en annan grej som jag tyvärr inte kan avslöja här eftersom det ska bli en present...
Efter det gick vi tillbaka till badet igen!

Vi lämnade Hjo när klockan var 16.00 och efter att ha lämnat av svärmor hemma hos sig, så fortsatte vi andra färden mot Falköping... Jag hade lovat M att jag skulle hämta honom idag så att han slapp att åka med ett överfullt tåg fullt med svettiga människor...

När vi kom hem så slängde jag Noel i badet och Alva i duschen, och nu har båda två gått och lagt sig - jag ska också göra dem sällskap snart, för man blir riktigt seg av värmen...

Imorgon har jag skrivit upp mig i tvättstugan hela dagen, och med tanke på min brända nacke så är det nog bäst att hålla sig undan solen! M var sugen på att åka iväg och bada med Alva på Billingebadet efter jobbet imorgon, så då slipper jag tänka på att jag måste åka iväg och bada med henne under dagen också - skönt!

Hoppas att ni har haft en skön dag i solen...

Inga kommentarer: