torsdag 16 juni 2011

Förberedelser

Vi valde ju att inte döpa Alva när hon var liten utan hade en namngivningsfest för henne istället (i samband med min 30-årsdag), och det blir nog samma sak för Noel, fast i lite mindre format... På min/Alvas fest hade vi hyrt en lokal och bjöd både på mat och tårta, men i år blir det nog "bara" cupcakes och kanske någon fin tårta!
Jag är ju som sagt helt besatt av bakbloggar nu för tiden, och sitter och surfar runt i flera timmar varje kväll - tråkiga hemmagjorda tårtor med mosad banan och jordgubbssylt får det vara slut med från och med nu ;-)

Hursomhelst så gjorde jag min första beställning från Strössel och annat i måndags - jag beställde de här söta muffinsformarna, vit dekorfondant, 2 olika spritsmunstycken (omtalade på flera olika bloggar) samt strössel (en förpackning med blåa sockerhjärtan och en förpackning med minisilverkulor)...
Jag bara längtar efter ett bra tillfälle att få baka lite ;-)

Nu ikväll har jag hämtat inspiration från den här bloggen: sarahbakar.blogspot.com

1 kommentar:

Lilla Kråkan sa...

Åh jag är på jakt efter fina bakbloggar, har du några fler att rekomendera?