söndag 26 juni 2011

Citron-cheesecake

Åh, vilket trevligt besök jag har haft här nu ikväll! Camilla kom hit strax efter kl 20.00 och stannade i nästan två timmar - vi käkade ljuvlig citron-cheesecake från Ica Maxi-bageriet, drack te och skvallrade... Jättemysigt!
Och hon hade med sig en jättefin gåva som jag uppskattade enormt mycket; en bild på den kommer i nästa inlägg!

Cheesecaken var som sagt helt underbart god, men nu är jag så sockerspeedad att jag nästan mår illa; det ska bli väldigt skönt att "börja om" imorgon igen - man mår ju verkligen inte bra av att äta socker! Hjärtat rusar, tänderna känns helt klibbiga av beläggning och man får finnar...
Usch, fy och blä!
Men samtidigt som det kommer att bli skönt att återgå till sundare vanor så kommer det nog att bli jobbigt också, för nu har man ju vant kroppen vid sött, salt och fett...
Och på tal om fett så undrar jag om LCHF skulle kunna vara något för mig!?! Eller inte?

Och vad gäller mitt gymkort så blir det nog inte långvarigt... Jag känner mig mest stressad över att jag MÅSTE utnyttja kortet nu när man betalar för det, och jag har inte tid med träning...i alla fall inte så länge som jag ammar Noel! Det kanske skulle kännas annorlunda efter sommaren om man utnyttjar barnpassningen (OM de börjar med barnpassning på förmiddagarna, vill säga), men just nu känns det inte alls "jag" att gå dit och träna :-(

Nu ska jag gå och lägga mig...

Inga kommentarer: