onsdag 15 juni 2011

Kasslergratäng

Åh, vilken god middag jag gjorde iordning förut - kasslergratäng med broccoli och ris.
Jag stekte kasslern och strimlade den. Sen stekte jag en burk champinjoner och hällde i matlagningsgrädde, och blandade sen i kasslerbitarna i svampsåsen.
Under tiden kokade jag riset. Och broccolin.
Sen lade jag riset runt kanterna i en form, lade kasslerröran i mitten och broccoli ovanpå. Och toppade med lite riven ost.

Det blev supergott!!!
Alva åt 2 stora portioner...

Och våran kvällsdessert som vi precis har ätit var ju inte heller fy skam - skivad ananas och jordgubbar med lättvispad Milda vaniljvisp 12%...

Och vad jag njöt förut - när M kom hem så tog han med sig Alva och Noel ut till lekplatsen, och då passade jag på att lägga mig i ett skönt skumbad tillsammans med min nya Mama-tidning ;-)
Det kallar jag livskvalitet!!!

Inga kommentarer: