måndag 13 juni 2011

Mammig...

Snacka om att den här lille knorten är mammig - förut åkte jag upp till berget och gick 5 km (eller närmare bestämt 4,74 km på 50 minuter och 35 sekunder = 257 brända kalorier), och när jag kom hem så var han helt hysterisk!!!
M ringde när jag var i mitten av spåret ungefär och sa att Noel hade vaknat och var "orolig", och sen eskalerade det tills han illtjöt... Som tur är så lugnar han ner sig direkt när jag väl kommer, så han ammade lite och somnade om vid 20.30-tiden...
Stackars liten!

Matmässigt så har det gått bra idag, men jag måste fortfarande bli bättre på att äta mellanmål.
Till frukost åt jag ju som sagt en tallrik lättfil med müsli och en skivad banan. Till mellanmål åt jag tre FinnCrisp med smör och ost, samt några vindruvor. Till middag åt jag spagetti och köttfärssås, samt rårivna morötter, och till kvällsmat åt jag en tallrik K-Special med en skivad banan och havremjölk.

Förut var vi och tittade på huset på Källtorpsvägen, och det var jättefint! Ljust och fräscht och högt i tak. Gräsmatta både på framsidan och baksidan. Altan och balkong. Underbar utsikt över Skövde. Massor av barn i området. Garage. Stort förråd.
Och när jag frågade om månadskostnaden så ingick visst värme, vatten och sophämtning i hyran; det är bara hushållselen på ca 500-600 kr/månad som tillkommer... Och vad gäller den kalla vintern och elräkningen så betalade de bara ca 1000:- extra, utslaget på hela året...
Åh, huset var verkligen jättefint!
MEN så sätter snåljåpen i mig in, och jämför med kostnaden för att bo i en lägenhet - alltså, man skulle ju kunna få tag i en stor 5:a för för åtskilliga hundralappar mindre varje månad... MEN vi vill ju bo i hus!!! Och för 1 miljon kronor får vi inget hus på Norrmalm, typ... Jag vill definitivt INTE bo utanför stan, men OM vi nu skulle göra det så krävs det ju istället två bilar och en högre kostnad där istället :-(
Ja ja, vi ska fundera lite och räkna på det - och fatta ett beslut imorgon!

Inga kommentarer: