tisdag 21 juni 2011

Noel 4 månader = smakportion

Idag är Noel fyra månader och alltså var det dags för första smakportionen - morotspuré!
Han såg lite skeptisk ut när han först fick in det i munnen, men sen smaskade han och åt och verkade tycka att det var jättegott... Jag vågade inte ge honom så mycket nu i början om han får ont i magen av det eller nåt, men han ska få lite till ikväll när M kommer hem ;-)
Och så snart som möjligt ska jag introducera banangröt också; då kanske han sover lite bättre på nätterna!??
Hmm, jag undrar när man kan börja ge honom lite vatten att dricka? Får nog läsa igenom broschyren från BVC...

I förmiddags var Alva på simskolan igen, och direkt efter det lämnade jag henne på dagis - de hade en midsommarfest där idag!
Under tiden så åkte jag hem, och våran nuvarande hyresvärd kom hit och fixade med mina uppsägningspapper på lägenheten.

Alltså, de flesta som jag pratar med verkar tycka att det är mer och mer okej för oss att hyra huset, men det är ju månadskostnaden som är det stora samtalsämnet... MEN samtidigt så betalade jag ju 4500:-/månad själv när jag flyttade in i den här lägenheten, och det är ju den kostnaden jag får för huset också!
Det blir nog bra med alltihop...

Inga kommentarer: