torsdag 23 juni 2011

Midsommarbakning

Jag håller på och bakar för fullt här hemma, och det är ju så himla kul! Jag skulle kunna hålla på och baka hela dagarna...
Just idag så bakar jag inför imorgon = midsommarafton!
Det ni ser närmast på bild är vaniljmuffins med jordgubbar och vit choklad, sen är det chokladmuffins och längst bort är det tre (!) vaniljmuffins utan fyllning.
Imorgon spritsar jag på frosting, och simsalabim så har vi cupcakes ;-)
På vaniljmuffinsen blir det vit-choklad-ganache, och på chokladvarianten blir det mjölkchokladfrosting - ni får recepten på allting senare ;-)

Nu ska jag slänga ihop en krämig pastasallad med bl a fetaost, och imorgon ska jag baka brytbröd - jag ÄLSKAR som sagt att baka och fixa och dona...

Imorgon blir det midsommarfirande med Hami, Susanne och ungarna i Boluognerskogen kl 15.00 - det ska bli riktigt trevligt!

1 kommentar:

Sabina sa...

Oj, jag ser att det är dags för mig att komma på besök och besiktiga dina bakelser! :)

Glad midsommar på dig min kära vän!