onsdag 25 april 2012

Sniglar

Tidigare idag när jag och ungarna gick till dagis så såg vi jättemånga sniglar på vägen, och jag kan bara inte låta bli att tänka på att jag verkligen har ätit såna där!
När jag väl åt dem så tyckte jag att de smakade helt okej, men så här i efterhand så känns det fruktansvärt snuskigt, så det är nog ingenting jag kommer att göra om...

Idag har mitt fulla fokus legat på att göra Alvas födelsedag speciell, och jag tror att det lyckades! Hon har varit glad och nöjd hela dagen och fått jättefina presenter, trots att vi inte firar henne "på riktigt" förrän på lördag... Förutom det hon fick imorse så fick hon en blomma på dagis, 100 kronor på posten av sin gammelfarmor samt tre paket av sin farmor nu i eftermiddag: ett paket innehöll två jättefina Hello Kitty-tröjor, ett innehöll ett par mysbyxor, ett par Hello Kitty-strumpbyxor, ett par tunna blommiga tights och två par strumpor, och ett innehöll ett djursjukhus med tillhörande djur och en docka...

Dessutom så fick hon välja valfri mat nu ikväll, och det blev McDonalds; fyra nuggets, strips, vanilj-milkshake och äppelklyftor ;-)

Imorgon ringer väckarklockan kl 05.10, så nu är det dags att sova...

Ps: tack för alla omtänksamma kommentarer; både här och på Facebook! Nu har jag blivit tipsad om en bra psykolog borta i Broddetorp, så jag får överväga om jag ska boka in en tid med honom direkt eller om jag ska avvakta lite till...
Idag har det känts något bättre än igår, men det beror nog till stor del på att jag har sluppit huvudvärken idag! Visserligen så var den där när jag vaknade, men den försvann otroligt nog utan hjälp av värktabletter!

Inga kommentarer: