tisdag 17 april 2012

Godmorgon världen

Trots en inte alltför strikt LCHF-diet de senaste dagarna, så känner jag ändå att jag har ätandet under kontroll!
I förrgår åt jag två tekakor och ett korvbröd som föll utanför ramen, igår åt jag två frallor och pirogerna på kvällen, och nu på morgonen har jag ätit en skiva Skogaholmslimpa...

Jag är faktiskt nöjd så länge jag håller mig ifrån sockret!!!
Och med tanke på att vi har ungefär två kilo påskgodis kvar här hemma, och tre chokladkakor och Toblerone och Ballerina marängsviss och Choco Moment och maränger och annat godis, så tycker jag att jag är jätteduktig! (Och fråga mig inte VARFÖR vi har så mycket skit hemma; jag rensar ut lite med jämna mellanrum, men det var ett tag sedan)...

För mig känns det som en jätteseger att jag klarar av att nöja mig med EN smörgås till frukost; hade detta varit för typ två veckor sedan så hade jag nog tryckt i mig 3-4 stycken bara för att det är så gott... För att inte tala om hur mycket choklad och annat gottigt jag hade gått och skåpätit under kvällstid!

Men nu så har jag dels ont i halsen och dels så har jag ingen aptit :-(
Jag vet inte riktigt hur min kropp reagerar på allt som händer; jag har haft magknip flera kvällar i rad, ögoninflammation och frossa...
Usch, vad jag vill att allt det praktiska ska bli färdigt så att man kan få börja slappna av lite och komma in i rutinerna igen! Jag känner att det är alldeles för många tankar som brottas runt i min lilla hjärna, och häromdagen kände jag bara att ett nervsammanbrott var nära... Jag kan liksom inte sålla bland allt som ska göras, utan allt är bara ett enda stort virrvarr av tankar och känslor och måsten!

Det viktigaste att få gjort just nu är väl att genomföra samtalet med prästen idag, ta sig igenom begravningen på torsdag, fixa med Alvas 6-årskalas samt få iordning på allt det praktiska gällande pappas lägenhet, diverse abbonnemang, bilen, konton, bouppteckningen m m....

Nu är det dags att hoppa in i duschen!

Inga kommentarer: