tisdag 17 april 2012

Fin pralin

Tidigare idag var jag och brorsan och pratade med prästen, och det gick jättebra! En väldigt klok och sympatisk lite äldre holländsk man... Vi fick berätta lite om pappa och pratade om hur begravningen kommer att gå till, och det kommer att bli jättefint!
Han sa så himla många bra saker, och jag känner mig övertygad om att han kommer att göra vårt avslut väldigt minnesvärt och vackert ;-)

Efter mötet gick vi både till banken och begravningsbyrån för att uträtta lite ärenden, och mitt i allt elände så känns det skönt att det ändå går framåt och att vi faktiskt får saker och ting gjorda... Nu ska vi bara försöka att få till en tid så att vi syskon kan träffas och rensa ur/städa lägenheten också (vilket verkar vara lättare sagt än gjort!), och lösa lite andra praktiska saker, bl a sälja pappas bil...

Efter alla ärenden stannade vi till vid Leksbergsgrillen och köpte med oss lite mat som vi åt hemma hos farmor, och till kaffet/teet köpte vi med oss lite goda chokladpraliner från Mariestads chokladfabrik (på bilden ser ni mitt val: choklad, nougat, kola och ett toscatäcke)...
Hemma hos farmor passade vi på att hjälpa henne att städa lite inför torsdag (vi dammsög samt skurade toaletten), och jag klippte även hennes hår.

Strax efter kl 16.00 åkte vi därifrån, och jag åkte hem till barnens farmor (hon var så himla snäll och hämtade ungarna på dagis idag), sen hämtade jag M på stationen och vi åkte till Japanphoto och skrev ut några foton på pappa, och sen åkte vi tillbaka till M-L och drack lite te.
När vi kom hem satte vi oss och pysslade ihop Alvas inbjudningskort till hennes födelsedagskalas, och nu är det sovdags!

Jag har noll energi kvar i kroppen - när och hur ska man hinna med att tanka på sånt?
Det är så himla mycket att göra och tänka på; jag håller på att bli tokig!
Mitt tålamod är nere på noll och jag känner mig så ledsen och nere och tom och sårbar... :-(
Livet rullar på och jag känner att jag står utanför och glor och liksom inte fattar vad som händer... Och jag känner mig helt oförmögen att göra något åt situationen!

Nu orkar jag inte hålla mig vaken längre, så jag får säga ett tidigt godnatt!

Inga kommentarer: