onsdag 11 april 2012

Kaos på jobbet

Herregud, hur mycket dramatik ska jag behöva uppleva i mitt liv?
I måndags grät jag av chock och saknad efter pappa hela dagen, gårdagen spenderades på en begravningsbyrå och idag fick jag både trycka på överfallslarmet och ringa 112 på jobbet...

Jag stod i självscanningen när jag hörde att det larmade om en kund som gick ut. Jag bad honom att komma tillbaka och upptäckte att han hade en massa larmade varor i en påse, och när jag frågade efter kvittot så visade det sig att han bara pratade ryska. Och stank alkohol dessutom...
Jag ringde efter jouren och lite extra personal, och det hela slutade med att mina kollegor fick brotta ned honom medan jag tryckte på överfallslarmet och ringde 112...
Jag var helt skakig efteråt :-(

Snälla Anna kom fram med en flaska mineralvatten åt mig, och imorse mötte hon mig dessutom med en bamsekram och tröstande ord om pappa - tack, Anna!
Även Camilla och Sabina har tagit hand om mig idag på jobbet - tack, tjejer!

Som tur var så kom polisen och tog hand om busen, och jag fick lämna en vittnes-redogörelse efteråt. Usch, jag hoppas att jag slipper bli kallad till en jobbig rättegång bara...

Nu är klockan halv tio och det är sovdags! Imorgon ska jag gå upp klockan tio över fem - jag jobbar mellan kl 06.45-14.00 - och efter jobbet så ska jag nog åka in till Nordea och fixa med pappas deklaration.

På tal om pappa så är det många som undrar om han var sjuk innan och så, men det var han inte - det gick snabbt och smärtfritt; antagligen en hjärtinfarkt!

Inga kommentarer: