lördag 7 april 2012

God och alldeles för onyttig påsk

Jag kan ju lätt konstatera att de dagarna jag skippar mitt LCHF-tänk och äter mycket skräp, så äter jag knappt någon mat... Idag åt jag två LCHF-bröd med kokt ägg och majonäs till frukost (dagarna börjar ju alltid så himla bra...), sen en french hot dog till lunch...och sen inget mer! Förutom en vaniljbulle och massor av godis :-(

Nu ligger jag här i sängen och är lätt illamående igen, och jag känner av hela mitt hjärta att jag måste sluta upp med de här dumheterna! Vågen står stilla och jag mår verkligen skit av allt socker jag stoppar i mig!!!

Imorgon så har vi bjudit hem barnens farmor - vi ska spela Bingolotto och äta god mat och smaskig efterrätt - men på måndag så blir det en nystart med nolltolerans mot socker under en längre period!
Det värsta är ju att både barnens kusin, min pappa och Alva fyller år den här månaden, men det är ju ingen ursäkt egentligen... Nej, nu får det bli skärpning från min sida!

Inga kommentarer: