fredag 25 mars 2011

Våffeldagen

Som jag misstänkte så stod våfflor högst på Alvas önskelista idag, så hon fick våfflor och glass medan jag och M beställde varsin pizza från Gubbens pizzeria; jag valde en Vesuvio och M tog en Africana...

När jag hade hämtat Alva på dagis förut så gick vi till Ica Maxi och där mötte vi upp "farsan". Alva fick ett "äggmålnings-set" och en fredagsgodispåse av honom, så hon var supernöjd efteråt - tack, Anders!
M fick sluta tidigt idag så han kom och mötte upp oss utanför affären - perfekt; då kunde ju han transportera hem allt som jag hade handlat...

Innan vi började shoppa loss på Maxi så gick jag in på Skopunkten och bytte ett par skor. Förra fredagen köpte jag ju ett par svarta tygskor där, och när jag skulle ta på mig dem igår så upptäckte jag att de var trasiga :-(
Och jag hade kastat kvittot...men jag fick byta dem ändå :-)
Tack, Skopunkten!

Nu ska jag sova, och imorgon blir det fullt ös på Mora Träsk!

Inga kommentarer: