fredag 18 mars 2011

Genial uppfinning!

M har fått dille på lösviktste sedan han slutade att dricka kaffe, men tyvärr blir det ju så mycket lösa teflagor kvar i koppen när man använder en sån där vanlig tesil, men nu är problemet löst - de här geniala tepåsarna finns på Ica Maxi (100 st för ca 30:-)... De fungerar som kaffefilter ungefär och läcker ingenting!
Igår när vi var på Helénsgården och fikade så tipsade jag ägaren om påsarna också, och hon lät väldigt intresserad!

Nu på förmiddagen har Camilla varit här en sväng och druckit lite te och snackat lite skit ;-)
Hon fick ett ryck igår och skaffade sig en iPhone (äntligen!), så jag föreslog några roliga/bra appar och så, bl a Viber och WhatsApp. Tyvärr så börjar hon att jobba om en halvtimme, så det blev ett ganska kort, men intensivt besök...

Noel ligger här bredvid mig i soffan och håller på att somna... Och han sov faktiskt bra inatt, trots att han somnade så sjukt tidigt igår - han vaknade kl 23.00, 02,00, 05,00 (och var vaken i en timma) och kl 08.20 - helt okej! Jag kanske inte behöver vara så panikslagen på kvällarna längre, för jag får ju faktiskt min sömn ändå... Och skulle jag missa sömnen på natten, så vet jag ju att han sover på dagen och då har jag ju oftast inget inplanerat - Alva får dessutom vara på dagis på heltid hela månaden ut :-)

MEN på tal om något helt annat så är nog stekt halloumiost ingen hit för små bäbismagar - det mullrade jättemycket i Noels mage imorse :-(
Till middag idag kör vi ett säkert kort; ris och korvstroganoff...

Inga kommentarer: