måndag 7 mars 2011

Mardrömsnatt

Fy, vilken natt det har varit! Jag trodde verkligen att Noel skulle sova riktigt skönt och länge, men det blev precis tvärtom :-(
Han somnade ju vid halv nio igår, och jag gick och la mig två timmar senare. Jag hann inte mer än att lägga ner huvudet på kudden innan han började att skrika p g a magknip :-(
Sen höll han på och ömsom skrek och ömsom slumrade till i typ 2 timmar, och då kom M upp och gick runt lite med honom tills han somnade (under de här timmarna ammade jag en gång också).
Jag tror att han somnade strax efter klockan ett, och klockan 03.00 kommer Alva intrippande när jag ammar (hon är helt knäckt och har drömt mardrömmar om spyor, spindlar och spöken), och kryper ner i min lilla 90-säng.. Noel somnar direkt i sin säng (tack gode Gud!), och sen vaknar han klockan 05.00 igen och vill ha mat! Och somnar om direkt :-)
Och sen får vi faktiskt sova ända fram till klockan 08.00; då åker M till jobbet och dundrar ut i hallen med typ 300 kg datorutrustning som han ska stuva in i bilen...

Jag och Alva har precis käkat frukost, och nu är det dags för Noel att få lite mat och en ren blöja.

Ps: jag ringde till Alvas dagis förut och sa att hon är hemma med mig idag och tar det lite lugnt - eftermiddagsvila, here we come!

Inga kommentarer: