lördag 19 mars 2011

Solig lördag

Förut gick jag, M, Alva och Noel fram till stan och tog en fika på det nya caféet vid Hemmakväll (tråkigt kak-utbud, men gott om sittplatser), och efter det strosade vi runt lite på stan och köpte bl a en present till Lycka som fyller år på måndag (och har kalas på Stellas Lekland nästa helg)...
När vi kom hem började M med maten - ris och korvstroganoff - medan jag gick ner till tvättstugan; en maskin är igång nu, och efter den har vi tre maskiner kvar :-(

Noel ligger och sover här i sin säng, men är på väg att vakna; han är nog superhungrig nu... Han har sovit ända sedan vi gick fram till stan!
Förresten, inatt sov han jättebra! Han somnade kl 20.00 och vaknade inte förrän kl 01.40 första gången! Andra gången vaknade han kl 05.20 och tredje gången kl 07.30 (däremellan vaknade Alva kl 06.20 och vägrade att somna om)...
När Noel hade ammat och somnat om andra gången (ca kl 09.00) så la jag mig och sov i en timma jag också - skönt!

Ute skiner solen och det är närmare +6 grader; det är ju helt idiotiskt att man är inne och tvättar en dag som denna egentligen... Men vi tar nog en promenad till sen - hela kroppen skriker efter frisk luft och solsken ;-)

Hoppas att ni har en trevlig lördag allihopa!

Inga kommentarer: