fredag 18 mars 2011

Barnbidrag idag :-)

Häromdagen fick jag en lapp från Försäkringskassan om att jag numera får två barnbidrag (det hade jag inte ens tänkt på) samt flerbarnstillägg på 150 kr i månaden. Gött mos!
Så därför blev det lite shopping idag; ett par svarta tygskor och en eyeliner till mig, strumpbyxor, en tunika, en kaninmask och sockiplast till Alva samt en body med tillhörande byxor till Noel (egentligen behöver han verkligen inte ha mer kläder, men den blåa färgen var så otroligt vacker samt att jag fick en värdecheck på 50:- från Lindex förut)...

När vi hade shoppat klart tog vi en promenad hem och gjorde iordning varma mackor med färska champinjoner, tomater, (skinka) och ost tills M kom hem från jobbet.
Mysfredag!

1 kommentar:

Sabinas mammis sa...

Härligt! =)))

jag kommer ihåg när jag träffade en kompis på stan en gång som jag inte hade träffat på länge och han frågade hur många barn jag hade.. 3 svarade jag,då sa han -men vad faaan,gör inte du annat än jagar "barnbidrag" eller? hi hi hi hi...så kan man ju också se på en familj med många barn!!

Dock älskar jag mina barn lika mycket I DAG fast dom inte genererar pengar längre!! ;))))

Dina mackor lät supergoda!

Ha det bäst!/KRAM