torsdag 31 mars 2011

Ego-boost

Jag är ju som bekant typ världens mest bekräftelse-törstande person, och nu har jag kommit på världens bästa sätt att få beröm på: jag bakar goda kakor som M får ta med sig till jobbet... Han jobbar ju tillsammans med tre andra karlar och de är ju inte direkt bortskämda med hembakat fikabröd, så lovorden bara haglar över mig och mina bakverk ;-)
I förrgår fick han ta med sig en sockerkaka och idag har jag bakat en Silviakaka...

Alltså, jag älskar verkligen att baka men jag kan ju inte äta upp allt som jag bakar (tack för de generna, mamma!) och våran frys är på tok för liten för att kunna spara på nåt, så den här lösningen är ju ultimat!

Nu ikväll har vi badat Noel - han tyckte att det var jätteskönt! Men shit, vad han har tappat mycket hår sedan födseln... Alla sa ju att han skulle tappa hår, men då trodde jag nog inte riktigt på det...
Åh, jag älskar honom grymt mycket!

Alva mådde mycket bättre nu ikväll när hon gick och la sig, men hon har en jättejobbig hosta så jag fick ge henne lite hostmedicin.
Imorgon hade vi planerat in att gå fram till stan och luncha med Alvas farmor, men vi får väl se hur hon mår då...
Hoppas att hon kryar på sig snart, lilla gumman!

Inga kommentarer: