lördag 17 december 2011

Julklappar

Det syns lite dåligt på bilden, men det börjar samla ihop sig till en hög julklappar nu ;-)
Jag lyckades få alla julklappar inköpta idag, och jag är supernöjd med allting!

Det enda som fattas är maten... Vi ska ju fira med M:s mamma här hemma på tisdag, "farsan" och två av bröderna med familj här på julafton och med släkten från Mariestad här på juldagen... Det blir mycket att stå i, men å andra sidan så behöver vi ju inte ta oss någonstans! Och på julafton har vi delat upp maten och godiset emellan oss, och då har vi nästan ingenting att stå för, förutom julgodiset, julmusten, bruna bönorna samt ägghalvorna. Och på juldagen köper jag hem allt och förbereder, medan släkten betalar ;-)

På julafton går vi "all in" och käkar prinskorv, köttbullar, skinka, rödbetssallad, Jansson, bruna bönor, ägghalvor med räkor, sylta, grynkorv, hemmagjort julgodis m m, men på juldagen nöjer vi oss med tomtegröt och en köttbulle-/skinkmacka. Och så kanske jag bakar något gott... Typ kladdkaka eller några fina cupcakes (jag köpte jättefina muffinsformar på Lagerhaus idag)...

Just för tillfället sitter Alva och M och trycker i sig smågodis för glatta livet, medan jag står i valet och kvalet om jag ska öppna min chokladkaka också (Marabou Premium mörk choklad med havssalt och pecannötter) - jag har inte riktigt bestämt mig än...
Det blir däremot en 33 cl glasflaska Julmust light med all säkerhet ;-)

Inga kommentarer: