torsdag 29 december 2011

6. Mina matvanor


När jag håller mig till LCHF så räcker det med att äta 2-3 gånger per dag, och jag behöver dessutom inga mellanmål... Det passar mig perfekt!
Det jag tycker är jobbigast med typ alla andra dieter är att man måste äta så himla ofta - flera små mål mat per dag och dessutom två till tre mellanmål - det passar inte mig alls... Jag vill helst äta frukost, middag och eventuellt något på kvällen, och sen inget mer!

En "vanlig" dag på LCHF kan se ut ungefär så här:

Frukost: ett LCHF-bröd med Bregott och ost/skinka samt en kopp te. Alternativt 2 kokta ägg mosade med Bregott.

Middag: en köttbit med gräddsås och grönsallad. Alternativt någon gräddig gratäng och sallad.

Kväll: 2 stekta ägg och 1/2 paket bacon.

OM jag mot förmodan känner mig sugen på något mellan måltiderna så tycker jag att det är supergott att göra ostrullar med räkost i ;-) Och om jag vill ha något gott framför teven på kvällarna så är det mörk smaksatt choklad jag unnar mig...

Mina matvanor när jag inte tillämpar LCHF ska vi inte ens prata om - då äter jag i stort sett ohämmat och hela tiden... Jag går och skåpäter och äter mängder av godis på kvällarna - inte bra :-( Jag tycker att man ständigt går och är småsugen på något då, så därför är LCHF så befriande!

Inga kommentarer: