lördag 31 december 2011

8. Mina styrkor

Jaaa, min styrka har ju ingenting med träning att göra i alla fall, och just träningen borde jag ju såklart ha haft med på första plats under inlägget om mina svagheter...

Vilka är då mina styrkor?
Som jag nämnde tidigare så är jag väldigt engagerad och disciplinerad OM jag ger mig fan på att klara någonting! Jag kan vara väldigt envis om jag bara bestämmer mig för det...

Sen måste jag ju erkänna att jag själv känner mig väldigt stark när jag står emot godis, chips m m, fast jag har en sambo som sitter och tuggar på något konstant bredvid mig i tevesoffan - det är en av mina styrkor!

När jag viktväktade förr så mätte jag ALLTID upp maten och fuskade aldrig i mig ens en halv points för t ex 1 msk mjölk eller vad det nu än kunde vara, och det tyder väl också på en viss form av styrka - att vara hängiven åt det man företar sig (eller manisk, som vissa skulle uttrycka det)... ;-)

Äh, när jag tänker efter så ligger nog det mesta av min styrka i mig själv som person - jag är jag och jag duger, liksom...

Inga kommentarer: