fredag 30 december 2011

7. Mina svagheter


Ni som har följt mig här på bloggen ett tag vet ju ganska väl vid det här laget vilka mina svagheter är... CHOKLAD, SMÅGODIS OCH GODA KAKOR...
Och det som får mig att äta skiten är mina "tyck-synd-om-mig"-fasoner, som jag bye the way MÅSTE sluta upp med!

Så fort jag har något gottigt hemma så får jag nästan tvångstankar att jag måste äta upp det, och det är ju helt stört! Jag kan ha flera förpackningar med kakor och glass i frysen utan att det gör mig någonting, men om jag t ex har en Twix i skafferiet så går jag och glor på den i flera dagar och till slut så måste jag bara äta upp den ;-) Så om ni kommer hit på oanmält besök och undrar varför det inte finns någon fika hemma, så vet ni varför nu! Det bästa sättet att inte äta skiten är att aldrig ha något hemma....

En annan stor svaghet är min bristande motivation! Om jag har bestämt mig för något till 100% så håller jag det, men så fort jag vacklar i övertygelsen så är det kört. Jag är en mästare på ursäkter och undanflykter... MEN jag ska bli bättre på det!

Inga kommentarer: