torsdag 31 januari 2008

10 215 steg idag!

Idag lämnade jag Alva på dagis kl 11.15 och sedan började jag inte jobba förrän kl 13, så innan dess var jag uppe och gick halvmilen på berget. Som vanligt hade jag Lars Winnerbäck som sällskap i lurarna, och den mannen är helt enkelt bäst!!! Om ni inte har hört nåt av honom så måste ni LOVA mig att lyssna på åtminstone en låt, för han är så otroligt bra! Promenaden tog i alla fall ca 50 minuter, och det var så skönt att komma ut i naturen och bara få vara för sig själv...

På onsdag i nästa vecka ska vi på jobbet gå ut och käka på en restaurang här i stan som heter Mangós, och det ska bli så himla mysigt! Vi är ca 10 personer som jobbar i kundtjänst/spelbutiken och har sålt väldigt bra med andelar och lotter och sånt, så vi har nästan 350 kr var att äta för. Jag har redan bestämt vad jag ska äta: till förrätt blir det mozzarellasticks med aiolidip, till varmrätt vegetariska fajitas med sour cream och salsa och till dessert slår jag till på en Banana split med glass och grädde... Mums! Och jag tänker INTE räkna points den kvällen, och inte heller på lördag i nästa vecka för då är jag hembjuden till mamma på pizzakväll. Det blir mamma, hennes man, mina två bröder med respektive flickvänner, jag, M och Alva som ska träffas och beställa pizza och bara umgås. Det är sånt vi gör typ 1 gång om året, så det ser jag också fram jättemycket emot!

Hmm, jag går i funderingar - ska jag köpa en motionscykel? Jag har velat ha en i flera år, men typ alla jag pratar med säger att den bara blir stående och att man aldrig använder den. Brorsans tjej föreslog att jag skulle köpa en sån där grej som man bara står och trampar på, för att den tog minimalt med plats, men frågan är om man inte använder en cykel mer? Jag behöver goda råd...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag går i samma tankar! Angående Motionscykeln! Och Vi är båda viktväktare, kämpar med att gå ner och jag vet att jag inte kommer ut o motionerar så mkt jag vill!
Jag har NÄSTAN bestämt mig för att köpa en motionscykel nu.. Jag har nästan ingen plats för den i min lilla lägenhet, etc etc.. Men, de kan va riktigt bra för viktväkteriet!! =)
Jag säger, köp en motionscykel.. Det går o sälja den om den bara blir stående..
Är du motiverad och den inte blir stående, tjii fick de andra o tjii fick de överflödiga kilona!!
:)
Lycka till! Kram

Helen sa...

bra jobbat med stegen idag.. jag har en motionscykel.. skulle vilja använda den mer men tyvärr det blir inte av..men det är ju helt klart bra att ha en..
kram

Helen sa...

nu har jag lämnat din förfrågan till malin...
skönt att ha din mamma å tävla mot.. jag har en kompis som håller på med VV så vi har varandra att motionera med åså..

Anonym sa...

Har en cykel jag men den står mest och samlar damm.
Borde ju använda den mer men det är så föbenat tråkigt att gnata runt på den.
Går hellre ut och tar en promenad.
Kram Linruz

batgirl sa...

Jag har en motionscykel, och jag kan ju säga, att jag har inte ångrat det köpet. Jag har kommit igång riktigt bra nu. Jag cyklar minst 3 gånger i veckan nu. Jag har ju som sagt inte så lätt för att komma hemifrån med 2 småbarn, och en man som jobbar över mycket, dessutom så jobbar jag ofta kvällar/helger. Så för mig är cykeln guld värd! Jag säger som Helené, du kan ju alltid sälja den om den bara står och samlar damm.
Jag trampar på framför tv:n i sovrummet. Oftast blir det till någon musikkanal eller någon såpa. Förenar nytta med nöje!
Kram på dig...

Sara sa...

Heej!!! Jag har en motionscykel och kan väl erkänna att jag inte använde den i början. Jag har haft den i cirka tre år. För ett år sedan började jag på vv och den har varit guldvärd att ha. Vissa dagar orkar man inte åka till gymmet eller så kanske det stormar ute. Då har man alltid cyklen! Kanon!
kram

The Queen sa...

Köp en motionscykel! Eller en sån där...ja vad kallas de...sån där armar och fötter pendlar.
Jag använder min motionscykel flera gånger i veckan. Det är kanonbra när man inte har haft möjligheter att jogga/gympa/promenera.
Jag ser alltid på teve samtidigt. En timme rusar iväg och helt plötsligt har man gjort av med 550 kalorier och fått upp förbränningen.
Köp! Och använd! För den gör ju inte jobbet åt dig...