tisdag 29 januari 2008

Jag HATAR räkningar...

Nu har man betalt in alla räkningar igen, och när man är färdig med det och kollar saldot har man ...1500 kr kvar! Det är så jävla tråkigt att ALDRIG ha någorlunda med pengar över i månaden så att man kan unna sig något extra... De här futtiga pengarna ska gå till mat, bensin, blöjor, kläder m m - hur ska det gå till? Jag kommer i och för sig få lite grann av M för dagisavgift och underhåll och så, men han har aldrig betalat underhåll tidigare, så vi får väl se hur mycket jag får...

Jag vet inte om jag har berättat det tidigare, men jag ansökte om ett semesterstipendium på Handels som jag har "vunnit", så i sommar får jag i alla fall åka iväg en vecka och bo i stuga i Dalarna. Det ska bli roligt!!! Antagligen kommer mamma och hennes man, samt brorsan och hans tjej upp och hälsar på då också (det är en 6-bäddsstuga), så det ser jag verkligen fram emot!

Idag har jag varit ledig, så efter lunch åkte jag och Alva in till stan en sväng och gick och strosade, och sen träffade vi min lillebror och drack lite kaffe hos honom. Alva fick en festis och en banan, och var supernöjd med det. Hon älskar frukt, och saft/festis får hon bar någon gång i månaden. Hon är verkligen känslig mot socker, och blir helt hysterisk om hon får för mycket socker i sig...

Idag kom jag bara upp i strax över 3000 steg, men jag har klarat pointsen i två dagar i alla fall... Duktiga mig!

För övrigt vill jag bara tacka alla er som skriver kommentarer och peppar mig i kämpandet! Just nu är jag nere i en riktig formsvacka, men tack vare er tror jag att jag kommer att klara det! Jag vill ju verkligen vara fin i klänning i sommar:-)

2 kommentarer:

Helen sa...

grattis till en veckas semester.. härligt.. du Alva är visst som vår Leo han får ju lördagsgodis ibland.. men då måste han äta det på förmiddan annars kan han inte sova.. blir som en skruv.. helt galen.. upp i taket om man kan säga så.. enda gången han får på em är om vi ska bort å han ska vara vaken länge.. trodde inte barn kunde bli så men men..
saft å festis å frukt funkar bra men godis typ rent socker går inte alls.
härligt att du klarat pointsen.. blev inget räknande för mig idag heller glömde helt bort.. men 1 feb är ju snart så det kan ju vara ett bra startdatum. Har iallafall haft en bra dag idag å det känns skönt.. en till med dålig ekonomi här. vi hade 19000 i räkningar. fy fan säger jag bara.. 1500 kvar å dom är upphandlad redan. gjorde månadsmatsedel och handlade upp en massa .. men det blir nog minus på kontot denna månad åsså .. kul när inte ens februari har börjat än.. nä längtar tills vi båda har jobb så man får in lite mer pengar. Hoppas M ger dig lite underhåll denna månad...
ha d gött kram

Anonym sa...

Klart du klarar det. Se sig själv i klänningen varje dag så ska du se att du ser supersnygg ut i den i sommar.
Jag tror på dig!
Peppkramar!!