tisdag 8 januari 2008

Hallongrottor

Det här receptet hittade jag i en "Ät och njut"-broschyr från Viktväktarna, så jag hoppas att jag inte åker bakom lås och bom nu, för att jag bryter mot upphovsrätten eller nåt... Jag har inte bakat dem själv än, men ska nog göra det snart. Degen räcker till 30 småkakor, och de kostar inte mer än 1 points / kaka.

100 g margarin
1/2 dl strösocker
1/2 tsk vaniljsocker
2 dl vetemjöl
1/2 dl potatismjöl
3 msk sylt

Lägg de torra ingredienserna i en bunke. Klicka ner margarinet och blanda samman allt till en deg. Låt vila kallt i ca 30 minuter. Rulla kulor av degen och tryck en fördjupning med ett finger. Klicka i sylt. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i 15-18 minuter.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej.
Hittade hit via en annan viktblogg.
kul med ännu en VV are som bloggar.
Alltid bra med pepp och insperation från andra.
Ska kika runt på din sida lite nu.

Har själv en liten blogg som du är hjärtligt välkommen at besöka.
www.linruz.blogg.se

Kram kram

Sara sa...

Heej :) självklart får du göra det!! hoppas allt är bra kram