torsdag 24 januari 2008

Jag längtar efter våren...

Åh, vad jag längtar efter våren!!! Tänk vad härligt att gå ut och gå en härlig vårmorgon när solen spricker igenom molnen och det är lite halvkallt ute, men man kan ändå gå i bara en stickad tröja och njuta... Och hitta några tussilago i diket... Jag avskyr den här årstiden som är nu - igår var det snö och iskallt här, idag regn och rusk och typ storm! Men jag köpte i alla fall en ny träningsdress idag som jag ska ha när jag är ute och går - ett par svarta mjukisbrallor och en vinröd munkjacka. Walkingskor och stegräknare har jag ju sedan tidigare, även om de inte är använda lika mycket som jag skulle ha önskat. Det här med 10.000 steg om dagen är ju verkligen helt omöjligt för mig! Idag har jag kommit upp i 7244 steg och igår stannade jag på 8465 steg.
Igår bröt jag mina points igen också - jag hatar att jag har sån fruktansvärt dålig karaktär! Min pojkvän frågade om han fick bjuda på pizza efter jobbet, och i ett svagt ögonblick tackade jag ja. Till råga på allt åt jag 10 nonstop och 10 bitar salt & blandat när jag kom hem också, för då tänkte jag att jag ju redan hade "förstört" den dagen... Man är ju helt dum i huvudet ibland!

Idag har jag dock inte ätit mer än 15,5 points och det känns bra! Jag vet ju att jag kommer att äta för många imorgon igen, i och med att vi ska ut med jobbet och det blir amerikansk buffé samt alkohol, men jag SKITER i det helt ärligt! Ibland orkar man helt ärligt inte bry sig! Jag kör stenhårt veckan som kommer istället...
Men jag får nog passa mig lite grann, för om jag fortsätter att fuska så här mycket lär jag inte gå ner mina "sista"10 kg...

Nu har min kära dotter bajsat, så det är dags för blöjbyte och nästa gång vi hörs är på lördag eller söndag.
Ha det bra tills dess!

PS: en tidning som jag verkligen kan rekommendera är Må Bra. Jag har i och för sig bara läst det här numret och förra, men den är verkligen inspirerande! Förra veckan köpte jag tidningen Hälsa, men det var för mycket naturmedicin över den för min smak...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ha en trevlig kväll i morgon.
se bara till att vakna upp som en VVare dagen efter igen.
kram Linruz

Anonym sa...

Tidningen ToppHälsa är annars en superbra tidning som jag rekomenderar!

batgirl sa...

Visst längtar vi nog alla efter våren. Bara att kunna gå i lättare kläder och skor, oh några kilon lättare...Längtar...
Tidningen Topphälsa prenumererar jag på och jag måste säga som Nenny, den är superbra! Jag läser må bra oxå. Allt för att få bra med tips och ännu mera motivation.
Ha det nu så kul på din "utekväll" och bry dig inte om att tänka points men dagen efter måste du ta nya tag och vara viktväktare igen!
Kram